måndag 28 maj 2012

Solfjädrar och syrener

 Love bracelets, små lättburna armband av handsmidda silverpärlor. Fyllda med detaljer, jag älskar dessa små silverpärlor med små inpräglade  mönster och symboler. Man kan välja en färgton, inget armband är det andra likt, någon har en lite antik berlock, en lyckobringande elefant, silverblomma, insekt osv.... söta att blanda eller bara som dom är...... perfekt present till skolavslutning eller till någon man tycker om......


 Vad är det med original förpackningar som får det att surra i hela kroppen på mig?
Jag har en förkärlek för solfjädrar, speciellt de av strutsfjäder...gärna från tiden då kvinnor klippte av sina långa hår och bar kjolar som visade vristen!  Jag var bara tvungen att äga denna.....suktade och fick sälja ett par andra älsklingar för att finansiera köpet......en solfjäder till låg inte i månadens budget:-))
Det var det värt!!!

 Färgen går från djupt solrosgul till blekt hudrosa toppar...... och boxen (stor och tung) är som sagt original!!!

Överallt blommor.......det går så fort nu...jag hinner inte plocka allt jag vill plocka....jag hinner inte njuta färdigt av varje sort innan något nytt avlöser......syrenerna är ju snart över..... doften i sovrummet bedövande......jag älskar syrener :-))

En fin vecka, önskar jag er alla!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar