torsdag 5 juni 2014

Ur kaos kommer ordning

 Jaa, så här hade vi det ett tag...alla skafferi varor bodde i biblioteket...skall skona er från den bilden. Jag sålde mitt kära lilla franska skåp som vi haft sedan Franca var liten...till förmån för ett något större. Fråga mig inte hur vi fick hem det....habegär ger oanade krafter :-)) Men när det väl kommit såhär långt gick luften ur mig, jag orkade inte för mitt liv lyfta skåpets överdel en meter upp. En hjälpsam och muskelstark arbetskamrat till min man inkallades och upp kom den!


 En annan vinkel, och skåpet är på plats....vi är supernöjda...det rymmer massor OCH det känns som det alltid stått där.


Jag har frossat i aklejor i ett par veckors tid....alla färger och alla kombinationer man kan tänka sig...men nu är aklejornas tid strax över för i år..... jag saknar dem redan :-(
Nu ser jag fram emot besök av min mor och syster i helgen...vi har lite födelsedagar att fira...och imorgon är det Sveriges national dag, så det vankas jordgubbstårta.
Må gott!

2 kommentarer:

  1. Herregud vad fint du har det! Fint med nya skåpet! Mvh Eva Salomonsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för de fina orden:-)) Kram

      Radera