tisdag 19 januari 2016

Drömmar i vitt

 Jaha, såhär ser det ut i Borås idag, vi vaknade till en vintervit värld. Trädgården sover under ett tjockt täcke. Varje år tänker jag att det är ett mirakel att det sedan kan förvandlas till bilden nedan. 
Samma rabatt, annan vinkel, fast i Juli månad. Jag kan ärligt säga att jag inte ens har börjat längta än. Det känns som en avlägsen dröm. Nu var inte sommaren 2015 någon dröm direkt, vädermässigt.  Men blommor och grönt, det får vi ju oavsett väder Tack o lov.
Nu är det tid att fantisera och planera. Jag har under hösten tittat på "Fest hos Bindefeldt". Jag blev såå sugen, och inspirerad. Kanske är det dags att väcka liv i den gamla pelargonkärleken igen? Kände också att odling i krukor lockade. Kanske kan jag utöka min dahlia rabatt med dahlior i kruka?


Ljuvlig lilja, lökarna inhandlades på trädgårdsmässan våren 2014. Tyvärr var de inte härdiga och  trots att jag tog in dem över vintern överlevde de inte. Underbart är kort.

Jag älskar prickiga och randiga blommor. Dom här överträffar det mesta. Kanske kan jag hitta samma typ av lök igen?
Dags att få lite sömn, och kanske drömma trevliga trädgårdsdrömmar:-)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar