tisdag 1 december 2009

Matte är inte så kul minsann!

Här hämtar jag mitt byte!

Bian är ganska bra att gräva i!

Matte, kom och hjälp mig, jag kommer inte upp!!

Tar igen mig efter ett tufft gräv uppdrag.

Matte arbetar, hon är inte så kul minsann! Då får man roa sig på egen hand. Igår grävde jag upp rötterna på päronträdet, matte blev inte så glad.......idag låg det en cementplatta! över mitt fina grävhål? Får man inte gräva ute, så gräver jag inne. Först måste man ha något att gräva ner, vantar och strumpor är bäst, och jag vet var man kan hämta sånt. Jag tar en sväng förbi matte där hon sitter och suckar vid datorn. Titta vad jag har...dina handstickade älsklingsvantar!! Mmmm, vilken buse säger matte, och fortsätter arbeta!!! Jag tuggar lite extra på vantarna, det kan hon ha! Man kan gräva ner vantar i bia bädden...men det är inte så kul. Bästa stället är i soffan, fast där kommer jag inte riktigt upp än.......jag ropar på matte. Hon suckar och reser sig...vill du nana soffan Flora lo? Mmmm, det vill jag. Sen gräver jag ner andra vanten i soffan, mission completed. Puussaarrr från Flora lo.

3 kommentarer:

  1. Oj så smart du är lilla Flo. ja, man gör vad man måste, speciellt när matte inte ser. Träna nu flitigt på att lära dej hoppa upp i soffan.
    pussar

    SvaraRadera
  2. Hej Flo
    Jasså din matte håller oxå på att jobba, samma här... fast jag hjälper till hela tiden, tror att det kallas för "barnarbete" :-)
    Tänk om vi kan träffas någon gång när jag är hos Stella och Doris, det vore väl kul
    Pussar från Elliot

    SvaraRadera
  3. Haha, du är smart du, ser till att hålla människorna sysselsatta, gräva måste man, det är en rättighet för oss Lagottos, vår trädgård har fler hål än gräsmatta så dit är du välkommen att fortsätta!

    Kramar

    SvaraRadera