lördag 29 maj 2010

Medan grytan puttrar......

Medan köttgrytan puttrar blir det ett snabbt blogginlägg..... långkok är bra...man hinner plocka undan disken runtomkring och ta sig ett glas vin, duka och lite till medan grytan gonar till sig på spisen. Årets första svenska färskpotatis blir det till........ och pannacotta till efterätt på dotterns begäran. Vi kommer nog att titta på Eurovision song contest i kväll...trots att Anna åkte ut...Hon var ju SUPER bra, jag är ledsen för hennes skull.......men nu hejar vi på Tyskland och Armenien istället.

Flora i kvälls solen, hon försöker gräva fram marsvinet Hedda ur burgallret...konstigt inomhus bryr hon sig inte om henne ett skvatt, men när Hedda är ute så blir hon ett villebråd...en potentiell middag!!!

Komsikom lilla middag.......jag skall bara "slicka" lite på dig....... Hedda bryr sig inte alls, känner sig fullkomligt trygg under det skrangliga gallret....jag håller ett vakande öga, promise!

Senaste inköpet...franska porslinsblommor...kanske gravdekorationer...under smutslagren visade de sig vara charmerande........egentligen skulle jag bara hämta en spegel som jag vunnit på tradera....jag hamnade i Kungälv hos ett urgulligt par som handlar med franska prylar. Dom driver ett litet företag som heter Suedcoration, mannen har sina rötter i Frankrike och han och hustrun reser fram och tillbaka mellan Sverige och Frankrike. Dom har lite av varje, porslin, ljusstakar, jieldelampor och annat "livsnödvändigt", ni hittar dem på Tradera eller på www.suedeco.se . Jag kom hem med lite av varje (visar spegel och så längre fram), och kommer säkert att besöka dem igen, Kungälv är en liten gullig stad och jag hann inte titta på fästningen, den sparar jag tills hela familjen är med! Nu är potatisen klar, dags att äta. Ha en skön lördagskväll!!!
Må gott!!!

2 kommentarer:

  1. Söta hungriga Flora :-) Så hon har ändrat sig i färgen och nu ser hon ju helt "vuxen" ut, tiden går så fort...

    Kramar från Sjömarken

    SvaraRadera
  2. Lilla Hedda lever nog lite farligt verkar det som. Låter dyrt att besöka Kungälv, eller?
    pussar

    SvaraRadera