tisdag 28 februari 2012

Vårpyssel

Gick igenom mina lådor med vintage pärlor och letade inspiration......fastnade för en samling med minipärlor från 1920 talet. De är avsedda för att broderas på 20-talets läckra flapper klänningar och färgerna är slående. Cromegult, ärtgrönt, lackrött osv..... färger det sjunger om. Några av pärlorna är sk nailheads...det är gamla tiders paljetter fast tillverkade i glas....det är verkligen pärlor med en historia..... just nu experimenterar jag med dessa på mina virkade armband...vi får se hur det blir :-))

På arbetsbordet står en liten gräddkanna från slutet av 1700 talet- början 1800...ett av mina favoritföremål. Jag har fyllt den med trädgårdens första blommor, trollhassel....det doftar i hela arbetshörnan....vill ni ha riktigt tidig vårglädje i trädgården så är dessa toppen! Dom blommor medan snön fortfarande faller och doftar bedövande!
Nu skall jag arbeta lite framför TV:n, Mot alla odds, ett program som fyller mig med lite välbehövlig tacksamhet för att kroppen fortfarande fungerar, och beundran över hur de kämpar på trots kroppar som inte alltid fungerar som man skulle önska.
Ha en Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar