måndag 10 maj 2010

Vart tog de vägen??

Jag älskar narcisser, dom har bara fördelar....nåja, det skall vara alla blad som måste stå och vissna ner i en evighet......men allt annat med dem.......

Doftande, actea eller recurvus.....kommer inte ihåg.......

Udda narcisser har jag samlat på mig under de sista åren, det finns så härliga sorter. Namnen kommer jag inte ihåg, men någon är aprikos och "lurvig" på insidan. En annan är liksom klädd med gult på insidan, ytterligare en ser ut som en recurvus fast med lång strut..... Men i år, jag vet inte vad som hänt, men det är jättedåligt med narcisser i trädgården. Antingen är det den hårda vintern, eller så är dom för hårt förädlade och överlever bara ett visst antal år...fast de vanliga påskliljorna har också minskat i antal..........det blir till att sätta nya lökar till hösten!

Sov så gott!!!

1 kommentar:

  1. Det är väl inte så att en viss lagottofröken har varit i farten och ätit lökarna? Hos oss grävs dom upp och hamnar i våran mage. Efter en stund så kommer dom upp igen. Fasen, vi måste nog plantera dom igen.
    pussar

    SvaraRadera