fredag 8 oktober 2010

Höst i Wien.....

Kyrkorna är så vackra så man ryser........musiken, doften av tända ljus och fuktig sten....


Ja, hej kära vänner....... Vi har precis hemkommit från en kortare resa till Wien, därav bloggpaus. Min man har ju, som ni kanske redan vet, vuxna barn. Hans dotter bor i Österrike, Wien, med man och barn. Och då de nedkommit med tillökning, en liten kille, så blev det tillfälle att besöka dem och få snosa på lite bebis (här planerar vi inga fler :-))
Vi möttes av ganska dåligt väder?? missräkning får jag säga, men med svenska mått mätt så var det ändå okej. Förutom att träffa familjen så var "Naturhistoriska muséet en viktig punkt på dagordningen. Ni skall få se lite bilder. En halv dag traskade vi runt och insöp atmosfären....kommer ni till Wien så rekommenderar jag verkligen detta. Vi fotade en del så jag kanske kommer att plåga er i ett par inlägg med resebilder :-))


Den här buketten, mmmm, ja tack. Glaset framför dessa blommor var garanterat skottsäkert, minst ett par decimeter tjockt! Diamanter rubiner safirer smaragder så långt ögat nådde......för en smyckes älskare är detta åhhh suck, en våt dröm! Vasen är ett stycke bergkristall !
Geologiska avdelningen på, Naturhistoriska!


Tjejgänget utanför Naturhistoriska !
Från vänster, jag, dottern, min mans dotter och litet "bonusbarnbarn"!
Det blåste REJÄLT!


Fjärilar i massor! Så vackra! En jätteavdelning med insekter, alla är ju klart inte lika charmiga som dessa.....


Viktorianska Bull´s eye, agat ringar..... jag ville ha alla!


Mineralavdelningen, här tillbringade vi en hel del tid! Både dottern och jag älskar stenar.Och här fanns verkligen Allt!



Nu skall vi titta på idol, ha en härlig fredagskväll!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar