onsdag 29 september 2010

The secret garden

Jag har förlikat mig med hösten, inte så svårt när dagarna är höga klara och soliga med små utströdda molntussar. Ljuset i trädgården på förmiddagen är så vackert, gräset är vått av dagg och det doftar lite vagt av jord och äpplen. Det finns fortfarande ganska många "jag borde" kvar att ta itu med. Min trädgård har fått så lite pyssel de sista åren. Några rabatter måste grävas om helt och hållet. Samtidigt är röran lite charmig......vildvuxet och lite hemligt. Om jag tänker bort husen runt omkring och ljudet från gatan.............


Snäckorna ser ut att tåga in mot huset, det är snart dags att ta in dem på vinterförvaring.....


Äpplen överallt, vi fick massor i år, men de är små och fulla med mask? Undrar varför, kanske har det något att göra med alla häggspinnarlarver vi haft på besök i år.........


Visst är ljuset vackert......det här är den absolut bästa tiden på hösten!!

Njut, så mycket ni hinner!
Kram!

1 kommentar:

  1. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN CECILIA!!!!!!!!!!!!!!!
    hoppas du har haft en färgstark dag med många presenter som öppnar nya möjligheter, hoppas solen har skinit över dig och familjen, och att varje nanosekund hädanefter i dit liv kommer att målas av din egen kreativitet och stegrande fotsteg av lycka.
    vi önskar dig det mest annorlunda.............
    Ludmila, Jan, Vera, Silvia

    SvaraRadera