tisdag 7 december 2010

Julklappstemat för i år........


Har ni julklappsteman?
Hos oss har det blivit en rolig grej att ha någon form av röd tråd när man slår in julklapparna. Ett färgtema, bildtema eller dyl..... Mästarinnan i vår familj är min syster. Hon lägger sådan omsorg på paketen att man nästan gråter när man måste ta av pappret. Jag vet ingen annan som gör sig besväret att dölja tejpningen med hjälp av dubbel häftande tejp.
Det skall inte kännas som ett tvång, och man skall helst inte vänta för länge med att slå in. Står man natten innan Jul med drivor av klappar som skall slås in...ja då orkar man bara inte.


Nu får alla familjemedlemmar blunda, om dom inte vill veta min julklappstema.........
För sent, men det gör kanske inte något?
Det här gamla albumet har jag varit på väg att sälja på tradera flera gånger. Så glad jag är att jag sparade det! Albumet är så gott som fullt med bilder. Rimligtvis från samma familj? Ateljéerna är skånska och Helsingör baserade.....åkte man så långt som över sundet för att ta ett foto? Eller hade man släktingar där?
Tänk vilken omsorg för en enda bild, uppklistrad på hård kartong. Nästan ingen ler på korten, man är allvarlig och finklädd. Rimligtvis lever ingen i det här albumet längre. Tänk om de vetat att de skulle hamna på mina julklappar!



Nu är jag inte så generös att jag slaktar albumet.....fotostatkopior funkar bra när bilderna är svartvita.

Söta allvarliga barn, här verkar det inte viktigt att locka barnen till skratt?


Till och med fint på baksidan, med bild av ateljén.

Ni skall få se några färdiga paket senare.....
Sov så gott kära vänner!

1 kommentar:

  1. Men kära nån, inte visste jag att du har varit så sjuk. Jag har haft detsamma för så där 30 år sedan. Låg dödsjuk på infektionskliniken, helt isolerad, precis innan jul. Hade halusinationer om att min medicin innehöll blå, gröna och svarta små kulor. Men personalen var helt underbar och tog hand om mej på bästa sätt. Ja, detta kunde bli en roman. Underbart att du är på bättringsvägen, men låt det ta den tid som behövs. Detta är inget man forserar!!!!!!!
    Vinterkramar och kryapådejkramar

    SvaraRadera