fredag 25 mars 2011

En liten orgie

-What about Second breakfast .......dom som kan sin Tolkien, "Sagan om ringen" vet att det är Merry och Pippin som efterlyser detta viktiga mål. Andra frukost, eller mellanmål......för mig betyder det dagens första kaffe med varm mjölk. Det är det godaste kaffet på hela dagen. Äter jag då så är det oftast ett hackat äpple med grekisk yoghurt och en driva valnötter.......


Tillät mig en liten miniorgie på en av stadens plantskolor.......ett apelsinträd, till.....
Dom blommade så överdådigt och priset var bra....... det doftar på hela nedervåningen!


Lite tulpaner fick oxå följa med hem...... riktiga, med långa skaft som vinglar sig ut i luften, som stora fjärilar!


Och så några papegojor också, osannolika färger...


Nu är den här...Våren, den har kommit till Borås! Nu väntar jag bara på att gräsmattan skall torka upp så jag kan gå ut i trädgården och börja röja :-)) det kliar i fingrarna......
Tills dess får man fundera på vad för gott som skall intagas till middag ikväll...dags att ta fram grillen kanske?......den har förövrigt stått ute hela vintern :-))
Ha en underbar fredag!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar