torsdag 3 mars 2011

Torka tårarna

Favorit stället att tugga kletiga ben, smula sönder toa rullar och annat är här. Ett franskt gammalt bolster som aldrig kommer att gå att tvätta.... om vi inte vill omvandla huset till ett hönseri....det är nämligen stoppat med gammalt dun och går inte att tömma ostraffat.
Lite äckligt kanske någon tycker.......inte då.......bästa stället i huset tycker Flora.
Notera snöberget på terrassen...har funderat på att ta en spade och skotta bort skiten! Kanske kan man släpa fram åtminstone En trädgårds stol och sitta på när solen tittar fram.......Om den tittar fram......


Jag längtar efter pasteller och skir grönska...sticka fötterna i skor och bara ta en kofta över axlarna, kaffekoppen i solen....känna mig "uppvärmd". Doften av scilla......fågelsång.....Neej nu går jag för långt, nu börjar jag snart gråta.... den här vintern har varit för lång....säg
-doften av nyklippt gräs... och jag tårarna börjar rinna....jag får nog skaffa en terapeut!


En snabbtitt in i köksvitrinen, några gamla favoritprylar köpta för länge sedan hos Vintage by Nina.


Har ni sett "lockiga" tulpaner innan? Den här sorten var helt ny för mig....tänk när man kan plocka egna tulpaner i trädgården... neej nu får jag snyta mig, sätta på mig mina Rosa örhängen, och gå och jobba :-))

Upp med hakan, det blir varmare i helgen!! Tänk att vi har allt det härliga framför oss!
Må så Gott
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar