måndag 29 augusti 2011

Aftonbladet eller Expressen



Nya smycken på gång till butiken...skrivbordet ser ut som det gått ner en bomb :-))
med allt utspritt material.



Hur går det då....med mina storslagna inredningstankar....färg var det...... I tankarna har jag redan bytt några gånger.....jag har en lååång startsträcka.

Paus för att hämta lunchkaffe vid kaffekokaren.......mycket varm mjölk i skålen:-))
Ojj vad det knastrar under fötterna. Det är så här det blir när man har hund.....ähhh eller nej, det är så här det blir när man hela tiden sparkar undan damsugaren som står där med sladden utrullad och klar (så alla kan snubbla över den). Jag behöver verkligen Verkligen STÄDA!

I alla fall, för någon vecka sedan eller två var vi hemma hos mina föräldrar...vi hade en härlig helg och jag badade i havet (antagligen sista gången) det var mmmmmm så härligt!
På söndagen bestämde kvinnorna i familjen sig för en utflykt till en inredningsbutik i Ronneby som har mycket fint att botanisera bland. Far som var chaufför placerade sig omgående i en stol vid ingången...
-Jag väntar här....
Okidoki, vi andra fyra började såsa runt... jag hade en baktanke med detta besök. Våra soffor ekar nämligen tomma i avsaknad av KUDDAR......varför? jag kan inte välja. Och jag vet att denna butik har ett minst sagt digert utbud . Döm min förvåning, dom har kuddrea!
Kuddarna som i vanliga fall ligger på 700 spänn och uppåt låg nu i drivor och kostade "ta tre för 500" Ojjj. Vända och vrida ......titta och känna..... kanske den här tillsammans med den här, eller den och den...(typiskt de allra snyggaste var fortfarande ordinarie pris) men minst sagt Massor att välja på. Efter (enligt min syrra i alla fall) att en timme har gått kommer resten av familjen bort och frågar _Vad gööör du?
-Jag kan inte välja ... (surprise!!!) Ähh jag ska nog inte ha något....
Synd att det tog mig en timme att komma på det.....
Vi går mot utgången, och passerar en hörna med läckra tvålar, handdukar och annat mumsigt.
-Välj dig något säger Mor, du får det som present.....-titta vilken söt liten sminkväska.....
Jag tittar igenom alla necessärer och suckar, neej, men tack. Jamen se här ta en god tvål säger mor snällt.....det finns massor av tvålar, skrubbcremer, bodybutter osv i det finaste förpackningar.... Jag kan inte välja och säger, tack, men nej tack. (när jag kommer hem till Borås upptäcker jag att all handtvål är slut och tänker, mitt nöt, varför tog jag inte bara en??)
Far har somnat på sin stol på dörren. -Har ni köpt halva butiken? Ha!! Säger jag bara, ingen risk.


Idag såg jag ett fullkomligt underbart inredningsreportage, ett holländskt hem med en stor vitrin i köket....precis som jag har. Det var bara det att jag har precis "rensat" min vitrin ganska rejält, och den här vitrinen var fullkomligt överbelamrad med porslin och prylar. Guuud så charmigt, skall jag springa ner i källaren och hämta upp allt igen och dubbelt så mycket till??

Eller, nej?

(är du nyfiken på reportaget så titta under länken Sanctuary) bland mina blogglänkar.

Söta goa vänner Ha en riktigt Fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar