fredag 9 mars 2012

En grå fredag och storslagna planer


Färgglatt eller hur?? Det här säger något......detta är det färggladaste hörnet i köket.....det kan bero på ljuset idag.....men jag längtar efter färg och värme. Inte nödvändigtvis att det blir kök/matrum som kommer att "drabbas" av färg..för jag gillar lugnet här.....men någonstans måste vi få in lite färg här hemma. Okej, man kan använda sig av kuddar..blommor osv.... men att måla väggarna ger en annan karaktär..... Jag letar färg till biblioteket......jag tänker rosa...gammel rosa, smutsig rosa...rosa som hängt med sedan 1800-talet...ja, ni förstår, INTE någon snäll sockertoppsrosa....Inte gulligt....bokhyllorna skall sedan målas grå, är det tänkt.
Tre väggar med böcker som skall plockas ner, dammsugas, rensas, sorteras om, sedan måste bokhyllan tvättas, slipas och målas minst två ggr.....Hmmmm.......jag har tänkt på detta lääänge....det känns faktiskt som jag kommer att klura på detta ett litet tag till.....sommaren kanske.
Här står jag med rumpan mot diskbänken (som är full med skitig disk som jag skonar er ifrån:-)).....ibland hjälper det att fotografera sitt hem.....det kan vara svårt att frigöra sig från en inre bild av hur det ser ut hemma...hemmablind....
Det är lätt att man duttar med småprylar istället för att se till helheten, jag är själv mästare på att snöa in.
Nu skall jag till posten och hämta Mycket efterlängtat material till mina smycken! Och sedan tänkte jag baka småkakor...minst två sorter..för det är bland det godaste jag vet!!!
Ha en skön fredagskväll go vänner så hörs vi snart igen!
KRAM

1 kommentar:

  1. Du har fina planer för biblioteket, och just bibliotek ska vara lite mörka. Fin utsikt från köket har du också. Idag visar jag din tavla, kika in om du har tid.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera