lördag 3 mars 2012

Från frö till blomma

Visst är det ofattbart att små bruna frön som de här kan ge upphov till blommor som på bilden nedan!!! Det här är en av mina älsklingsblommor...hoppas inte jag sparat fröna för länge. Förra sommaren var det ingen större fart på mig i trädgården.....så de här fröna blev aldrig planterade. Först får jag lägga dem i ljummet vatten någon timma och sedan sätta dem i plastkrukor som inte torkar ut så lätt.... då har jag lite koll på om det blir några plantor eller ej...att sätta frön direkt i rabatten är vanskligt.

Stjerneskud heter irisen, den är nästan svart med små små fräknar av guld i mitten.

Och så har jag äntligen gått med i Facebook...det är ingen direkt ordning än...i princip har jag kastat ut vänskapsförfrågningar, Tack söta ni som blivit min FB vänner. Jag har ännu inte hunnit tassa runt och titta hos alla (eller ngn över huvud taget).....och inte heller sätta mig in i hur det riktigt fungerar men det skall väl lösa sig trial and error eller hur?!

I kväll blir det Anna Ternheim konsert så nu får jag skynda på med middagen om vi skall hinna!
Fortsatt Härlig lördag i vårljuset!!
Kram

1 kommentar:

  1. Hej Cecilia
    Så fin blogg du har, det var jätteroligt och titta in här. Hoppas fröna gror och konserten var bra.
    Ha en fin vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera