söndag 24 januari 2016

En lat söndag

 Vi började söndagen med amerikanska pannkakor. Så gott men kanske ingen hälsokost, vilket jag struntar blankt i så här års. Förresten, frukost och frukost, brunch är nog mer korrekt....här sover vi lääänge. Det är suveränt med tonåringar, ingen som väcker en i svinottan.

Jag hade ganska storslagna planer kring hur mycket som skulle hinnas med idag. Det slutade med ...ingenting.... Nu sitter jag här framför datorn och har drömt mig bort på Pinterest till ljudet av Pernilla Wahlgrens och Sofia Wistams pod. Perfekt småprat i bakgrunden. Ute håller snön på att smälta bort.

Här kommer några bilder från mitt Pinterest, tapeten här nedan påminner om ett kinesiskt broderi som jag väntar hem. Ett lite galet köp gjort på nätet, jag vet redan att sidenet är delvis skadat, men kunde ändå inte låta bli. Det ska bli riktigt spännande!
Picture collected from Pinterest

Picture collected from Pinterest
 En gammal antik tapet, denna skulle jag lätt kunna tänka mig i hallen.

Nu får det vara färdig latat, dags att ta itu med middagen. Fyllda paprikor tänkte jag, svamp, ris och lite annat grönt. Och så en kall yogurt/crème fraîche sås till.

Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar