tisdag 2 februari 2010

I gömmorna....

Forsythian blommar så vårlikt, känns helt osannolikt att den kommer att blomma utomhus om ett par månader.


Mitt första inrop på en auktion, kan jag ha varit 15? Det är ju några år sedan :-))


Färgen på den gamla sammeten är underbar tycker jag, den fransiga kudden bredvid är Floras nya mobb offer, hon rycker trådar ur den så fort jag vänder ryggen till, lilla skitungen.


Finns det ingen mer än jag som inte gillar vinter??? Nu har det ramlat ner ännu mer snö och alla människor säger, ohh det är så vackert!!
Blähh säger jag, hunden blir som en snöboll och djuren hittar ingen mat, och jag fryyyseer.
I morse skottade jag mig upp i backen som ligger utanför vårt hus, och försökte skrapa fram den lilla "matplats" jag inrett för fåglar och kaniner. Fyllde på med resterna från morgongröten, frukt, brödrester och lite hö. Nu är det nästan översnöat igen!!! Attans! Tur man är gift med en likasinnad, så kan vi muttra ihop :-)) Så, nu har jag gnällt färdigt.......man kan ju ändå inte göra något åt det.

Har rotat lite i mina gömmor (och dom är ganska omfattande efter många års loppis spring), och börjat plocka fram lite saker som jag nästan glömt att jag hade. En liten blyertsteckning som jag ropade in på min första auktion, någonsin. Den måste vara engelsk, med en lite kvarnbyggnad och damm. En gammal kudde gjord i något som kallas "punch" teknik, (från USA). Och så har ljuslyktorna fått flytta in, dom blir ändå bara översnöade ute och gör sig riktigt fint på skänken.
Nu skall jag fixa lite lunch, och sedan skall jag städa och baka bröd, och jobba lite....
Ha en riktigt bra dag, i all snön! Kram.

2 kommentarer:

  1. Vad vackert med forsythian, man blir sugen på att det skall bli vår.
    du får väl sjunga med i min kampsång mot snön på min blogg :-)

    SvaraRadera
  2. Så himla härligt. Kan känna doften ända hit.
    Härlig helg till er
    pussar

    SvaraRadera