söndag 24 januari 2010

Lars Lerins underbara akvareller

Lite fika hann vi oxå med, trevligt fik Systrarna Karlsson i direkt anslutning till utställningen, supergoda mackor!


Böcker målade i tre sektioner, otroligt verkligt, och såå vackert.
Glöm inte att klicka på bilden för att få se den förstorad!!


En liten samling med små avbildade föremål hängde på en vägg, en av mina favoriter var denna silverpokal.


Min absoluta favorit, moskéen, tyvärr fastnade även min skugga.........


Mycket byggnader (detta var en av de vackrare), denna visar lite av hur han hanterar ljus och skugga, magiskt........ser ni att han skrivit något längst ner..... två jätteark bestod denna tavla av...


Så är även denna helg på väg att ta slut, nåja lite matlagning och diverse annat skall ske....men fort går det. Idag har vi varit på konstutställning och tittat på tavlor av Lars Lerin, Wow, helt underbara. Han målar i princip bara i akvarell, och arken var hängda utan glas på väggarna, så man kom riktigt nära..... Han förvandlade de fulaste gamla höghus till skönhetsupplevelser, jag skulle kunnat tapetserat hela huset med hans konst om jag varit rik :-))
Jag fotade några av mina favoriter, men man behöver se hela utställning, är ni i närheten av Borås så skynda er och gör det!!!!
Ha en riktigt skön avslutning på söndagen!
Kramis!

1 kommentar: