tisdag 23 februari 2010

Stackars lilla Flora

Snö snö snö och gran gran gran, det är småland det......


Så här olycklig är lilla Flo när tratten är på........som tur är så behövs den inte så mycket dagtid, då håller jag ett öga på lilla damen....


Snötyngd trädgård, fast nu är det ännu mer snö, jag sjunker ner till övre delen av låret om jag går ut till det "otrampade"... Flora forsar dock gärna fram i massorna......man undrar om lagottos verkligen är från Italien....det är nog bara en myt....


Och jag bakar bröd, i ren frustration... detta och hasselnötsbröd står oftast på menyn.


Jag är ledsen att jag har försummat både bloggen och mina läsare....... Min dotter har haft sportlov och vi har varit på besök hemma i Blekinge, det var skönt att komma hem, men ojj så jag saknade lilla Flo. Meningen var att jag skulle fotat lite när jag var hemma, men batteriet till kameran laddade ur, och jag hade ingen laddare med mig, så det blev magert....... en ynka bild på den snöiga vägen i mörkaste småland.

I lördags kväll var olyckan framme, lilla Flo fastnade med sin ena klo i soffan här hemma och rev upp den. I måndags morse blev det operation hos veterinären. Nu i kväll gjorde vi såromläggning för första gången. Jag är fortfarande genomsvettig.
Förstår ni? såromläggning av tassen på en hund som man inte får peta på tassarna i vanliga fall........
Mirek blåhöll, min far som var på besök ömsom höll ömsom klappade och lugnade...och jag som hysteriskt försökte göra ett lika snyggt bandage som dom åstadkommit när hon var sövd, jag kan säga att några tamponader mellan tårna Det, blev det Inte!!!!

Nu är det tratt på inför natten som gäller, jag orkar inte hålla mig vaken en natt till.........tratt är inte populärt kan jag lova.....
Nu skall vi vara duktiga i sex dagar till, sedan räcker det med bandage utomhus, dvs om allt går som det ska.....
Just nu är det dubbla plastpåsar och tejp samt liten socka på varje gång man skall ut och kissa....det är slagsmål varje gång....... detta ger ett visst perspektiv på hundägande.....tänk så enkelt när djur är friska och allt är som vanligt!!!

Annars förbannar vi snön, längtar efter våren och bakar bröd. Nu skall jag hålla er lite uppdaterade framöver, Godnattkramar till er alla!

2 kommentarer:

  1. Men vilken otur ni har haft. Ja, det är ett litet krig varje gång med allt vad det innebär med klobrott. Tur att du har Mirek som expert.
    Mörka Småland är inget kul. I alla fall inte om man bara ska köra genom.
    pussa på lilla Flo

    SvaraRadera
  2. Oj stackars Flo (och dig) det där är inget roligt. Jo vi har allt saknat er på bloggen. Hoppas nu att allt går bra och att det läker
    Puss på tassen
    Elliot

    SvaraRadera