tisdag 27 april 2010

Orientalisk dans och Floras myshörna

Här är ett av Floras nya "favvo"ställen, hon vill gärna ha lite av ett bo, och det skall gärna komma upp lite från golvet. Korgen med dynor och filtar till utemöblerna är perfekt. Strategiskt placerad vid matbordet dessutom!

Ojjjj det blev en lång blogg paus....uppryckning minsann!

Ett lite oplanerat kvällstrött inlägg ikväll, jag har varit på orientalisk/afrikansk dans......roligt är bara förnamnet! Schal kring höfterna med skramlande mynt på och silkesschal i händerna....känns inte helt självklart att plocka fram sin "kvinnliga sida", men det släpper när man har vickat sig runt ett tag. Nästa gång är vi ombedda att sätta på oss bling bling?! Det skall helst skramla och rassla om oss...... Konstigt nog trodde jag att jag var ganska "kvinnlig" av mig, men när jag står där och ska vicka på höfterna och se lockande och förförisk ut så hamnar man någonstans mellan frustande skratt och en viss kantighet....det känns skämmigt att titta sig i speglarna, detta måste jag verkligen ta tag i, det är väl inte bara indiskor och afrikanskor som skall få ha roligt! Eller är det så att vi här uppe i det kalla Norden är genetiskt programmerade för rejäla saker som hambo shottis och bugg? Nästa gång skall jag vicka ännu mer!

Annars har jag mest målat den sista veckan, sprungit i färgaffären och köpt olika grå nyanser och målat lager på lager på lager...... för att sist och slutligen gå ner i källaren och plocka fram en gammal burk med älsklingsfärgen "stormy grey"......och så ser det nästan ut som vanligt igen, efter 1 1/2 veckas slit!
Men jag är nöjd och det är ju huvudsaken.
Sov så gott!

3 kommentarer:

  1. Så mysigt Flora har det, gosegumman!

    Jag skulle nog ha väldigt svårt att koppla av under ett sådant danspass, men samtidigt kan det nog vara väldigt befriande bara man släpper loss!

    Kramar från Sjömarken

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, nu var det verkligen länge sedan :-)
    Oj vad Flora har växt och vad mysigt hon har det.
    Det låter roligt med dansen, men du har nog rätt om oss Nordbor och dessutom är vi nog lite stela.

    SvaraRadera
  3. Jag är svag för din hund. :)

    SvaraRadera