onsdag 4 januari 2012

Ett nytt År......

En förmiddagsbild från matrumsbordet.......kallt dagsljus...men det Är i alla fall ljus:-))
Bunt efter bunt med ur rivna favorit reportage från inredningstidningar.....dags att rensa upp i alla högar..plocka ut lite godbitar och hitta inspiration för detta nya år 2012!
Det är roligt skapa sin egen personliga inredningsbok, någon sida med blomsterinspiration, en annan sida fyller jag med bilder på trappor...bra att ha när det blir dags att måla om i vår trappa.
Vackra påskbilder får fylla en sida och härliga sovrumsinteriörer en.....o så vidare.

Jag är inte jättemycket för att spara saker jag inte använder...det skapar dåligt samvete och tar för mycket plats, och inte minst....jag behöver sälja för att ha råd att köpa nytt!
Få människor har så gott om pengar att man bara kan köpa köpa och lägga på hög..... för mig har det blivit en livsstil att låta prylarna vandra in och ut.
Det är klart...det finns kanske en gräns för Hur föränderligt ett hem skall vara, det skall ju kännas just hemma.....men ofta köper jag föremål i samma stil så skillnaden blir kanske inte såå jättestor (men nytt för mig).
Ibland passerar några saker "nålsögat" och kvalar in till att få stanna mer permanent.

Om man tycker om prylar och gillar att shoppa så är mitt råd verkligen att sälja vidare det ni är mindre nöjda med......ni får plats och pengar till att skaffa något som känns mer rätt.
Tradera och blocket är lättast, och även om det ibland känns som mycket arbete för småpengar så kan det bli en slant om man låter pengarna samla sig lite på hög och inte genast låter överskottet slinka in i matkassan...
Jag brukar ha ett speciellt "konto" när jag är shoppingsugen tittar jag över hemmet, vad kan jag sälja........ alltså, Sälja Först...handla nytt sedan..annars är risken att man handlar för mer än kassan tillåter.....och havregrynsgröt i alla ära......även om jag kan tycka att det är ok så har jag svårt att motivera resten av familjen......"om ni tittar på mammas fina fina porslinsdocka från 1890 talet så skall ni se att gröten blir Jättegod"...neej, tror inte det fungerar :-))

Ikväll är det Homeland, yes, den är såå spännande! Ha en riktigt Skön kväll!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar