torsdag 29 december 2011

God fortsättning

Känner mig manad att titta in och säga God fortsättning till Er Alla......innan det nya året tar över. Som vanligt går tiden fort fort...
Tycker mest vi har ätit och ätit dagarna i ända, men gissar att vi inte är ensamma om det?
Det här med att vara nyttig och duktig får vänta några dagar till, efter Nyår då......
Bilden ovan visar mitt ostädade skrivbord...men framför allt en av mina fina julklappar, en lampa från Jielde som vi fick av mina föräldrar, Tack!!! Den är såå fin :-))

I köket har jag samlat det flesta av julkorten som kom i år, jag brukar knyta ett band runt bunten och spara dem. Nu är det dags att ladda om inför nästa fest, nyårsafton, även den firas på hemmaplan i år med goda vänner tvåbenta och fyrfota!

De senaste dagarna har jag börjat tänka på trädgård och blommor, det är oslagbart bästa perioden på året att drömma om stordåd.....i år skall det blomma som aldrig förr.
Jag tänker satsa på mycket ettåringar, plockvänliga lättodlade bukettblommor....ringblommor, klibbiga och doftande, krasse med sin specifika doft, naturligtvis luktärtor och alltid dahlior.
I år skall det plockas plockas plockas! Jag längtar redan....nåja det går bra att skissa i anteckningsböckerna och tända ljus ett tag till.....men...jag längtar.

Nu vill jag passa på att önska Gott Nytt År, lycka välgång och framför allt Hälsa till alla som läser och alla jag känner!
Stor Kram till Alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar