onsdag 7 november 2012

November plock

 Ett axplock från min smyckes produktion, lite gammalt lite nytt.......


Inte ofta jag driftar mig till att vara framför kameran...hellre bakom. Den här bilden tog min dotter för några veckor sedan. Avril den linslusen är också med :-)) Man kan tycka att hon borde vara nöjd efter att ha deltagit i TV8:s Antikjakten..... Ni har väl inte missat vårt eminenta gästspel i 2:a avsnittet?

För första gången på länge känns det ok att det är mörkt.....hmm ja, kan ju bero på att vi precis gått in i November månad och har hela fyra månaders mörker framför oss...

Känner att det är dags att ta en kasse och en sekatör med sig ut i storskogen och samla lite material. Det är visserligen blött, men bättre det än fruset...då är mossan omöjlig att plocka.
Att plocka in grönt från skogen är det mest Juliga tycker jag......och varför vänta till December? Första Januari vill jag ju helst slänga ut hela klabbet :-))

Fyra förpackningar med jättefina tulpanlökar ligger i källartrappen  och blänger på mig varje gång jag passerar.....-ja just det....dom skall jag ju gräva ner....snart (helst innan marken fryser).

Jag får dementera ett tidigare inlägg om att återöppna butiken.....jag behåller min bloggshop dock, och kommer att uppdatera den lite av och till. Var inte blyga för att ta kontakt om ni är köpsugna:-))
Jag vågar inte uttala några löften om hur ofta jag skall uppdatera bloggen, jag brukar vara så dålig på att hålla dem. Men jag skall verkligen försöka ta mig i kragen!

Ha en skön onsdagskväll!


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har redan varit ute i skogen så jag får väl ta tag i binderiet, men det är ju så mycket annat trevligt man vill göra oxå.Tycker att novembermörkret kan vara ganska mysigt så här innan jul! Hälsar Eva Salomonsson

    SvaraRadera
  2. Det enda lilla problemet med mörkret är att det känns som dagarna blir så korta....man får prioritera....man kanske kan städa mindre, smutsen syns ju ändå inte när det är mörkt :-))

    SvaraRadera