onsdag 23 september 2009

I dag är det höst







egentligen älskar jag hösten...men när sommaren har varit så snål med sol som i år så blir man lite mindre sugen. Svårare med en liten Flora som skall ut i regnet blir det också.......fast hon har inte så mycket emot lite vatten, lagotto som hon är. Det är jag som inte gillar och stå i regnet klockan 02.30.
Hoppas att frosten dröjer, jag vill ha kvar mina dahlior så länge som möjligt. Det tar längre tid för knopparna att slå ut nu, naturen drar ner på tempot. Men doften av våt jord, äpplen och dom sista blommorna, pepparmyntan som blommar och doftar, och så dahliorna, mina glädje blommor. Lite härligt är det i alla fall.
Nu har lilla damen mumsat i sig sina smaskiga uppblötta torrkulor, varvat tomten några gånger och vilar nu lite för att orka med nattens bravader. Det tar på krafterna att hålla mamma alert nattetid. Idag blir det lite bildkompott, lite bebisbilder, lite trädgård.
GodnattKramar från Borås

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul, nu går det att kommentera!!

    Antar att ni går runt i lyckorus just nu, valptiden är ju lite jobbig men alldeles alldeles UNDERBAR!!

    Visst ska ni få tips på bra ställen, Doris kan nog tänka sig att gå med för att visa :-)
    Hör bara av er när alla sprutor är tagna så kan vi ordna en lite busträff.

    Hon är otroligt söt lilla Flora, men det är klart jag är ju partisk eftersom hon är så lik Dorran.

    Ha det gott så hörs vi igen
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken fin blogg du har.Lilla Flora är helt under bar!Nu kan vi frossa i dina bilder vilka vackra smycken.Det ska bli kul att följa dig och ditt företag.Lycka till och bästa hälsnigar Ulle med familj

    SvaraRadera