söndag 27 september 2009

Flora funderar....






Nu har vi haft helg, då är hela familjen hemma och det är mysigt! Jag hjälper min matte med trädgården. Hon är jätteglad för sin trädgård, och då tänker jag att hon blir ännu jättegladare när jag hjälper till! Husse håller på och gräver i ett av trädgårdens hörn, det är ett stort gräv projekt, och ser spännande ut. Jag tänker hjälpa honom oxå, han ska sätta upp staket så att jag inte kan smita?? Det går ganska långsamt tycker jag......matte tycker också att det går lite långsamt.....
Annars vässar jag mest mina tänder, på allt möjligt. Matte tycker inte om när jag gnager på hennes möbler! Jag får nästan inte gnaga någonstans! Hennes möbler är ju redan skavda, och gamla, det gör välan inget om jag gnager lite lite med mina pyttesmå tänder? Det kallas "shabby chic" när man har gnagt tillräckligt mycket, det har jag lärt mig.
Matte och jag skall titta på "Mannen under trappan" ikväll, lillmatte får inte titta på den, och hussepappa tycker att den är " dum", det betyder att han tycker att den är för otäck! Man måste vara en tuff tjej som Jag för att titta på den! Natti natti och slafsiga pussar från stora Flora!

3 kommentarer:

  1. Klart att du ska hjälpa till att gräva. Det är vi hundar bra på. Det gör faktiskt inte så mycket att staketuppsättning tar tid. Husse har inte kommit runt hela trädgården ännu, så jag tar lite egna promenader ibland. Kramis!

    SvaraRadera
  2. Den där filmen verkar lite läskig. Våran mamsing törs inte titta på sånt för då sover hon inte utan mardrömmar.
    Låt det ta lite tid för din paps att sätta staket. Då blir det lite mer spännande.
    pussar

    SvaraRadera
  3. Vi ska ta en kurs sen, vi ska visa dig hur man rymmer fast man har staket, inga problem alls!!

    Du,det är inte många mattar som accepterar gnagande på möbler, det får man göra lite i smyg, passa på när matte lagar mat eller duschar, då brukar de inte ha så bra koll...

    Ha en bra dag i regnet

    SvaraRadera