torsdag 24 september 2009

Psssst matte sover...

Hej, det är Flora som pratar....fast matte inte tror att jag kan! Jag vill ju också blogga, som dom andra lagottossarna. Jag har sagt det till matte, men hon säger att jag är för liten!!
-Titta, säger hon, det är stora vovvar som bloggar, Doris bloggar inte. Stella är stor och klok, hon får blogga. Du skall få blogga när du blir lite större, lilla hjärtat. Men jag såg att en av mina kullsyskon fått en egen!!!!! Jag är faktiskt inte dum, bara för att jag är liten, sådeså. Matte är helt utslagen på golvet, på min mysmatta. Synd att hon lagt kameran så högt upp för hon ser rätt dum ut! I morse sa hon att vi skall BADA mig, att jag "inte luktar hallon precis"....vadå hallon? Det finns väl massa andra goda lukter...hallon är väl inget pesielt eller vad det heter. Jag luktar mycket, och det är bra för då vet man var jag är, det är bara att följa lukten. Förresten har hon redan badat mina ben i måndags, för hon tyckte att jag luktade tidningspapper... är inte det en bra lukt? Matte luktar ganska gott, fast hon säger "herregud,när skall jag hinna duscha", hon luktar uppblött torrfoder i ansiktet för jag slickar henne ren där, när hon tar sån där äcklig kräm......oj hon vaknar.... då måste hon nog ut i trädgården och kissa, så hon inte gör det på golvet :-))) Vi hörs snart igen/ slafspussar Stora stora Flora!

5 kommentarer:

  1. Jej Flora! ra att du lyckades ändra så att alla kan kommentera. Va duktig du är som redan kan blogga. Bra att passa på medan matte sover. Kram!

    SvaraRadera
  2. Voff på dej lilla Flora. Mattar är så konstiga. Vadå luktar? Dom kanske inte luktar hallon dom heller precis.!!! Duktig som få är du som redan kan nblogga. Nu ska vi följa dej varje dag dina upptåg. Vi säger voff voff och mamsen säger puss och kram

    SvaraRadera
  3. Hej på dej lilla Flora!!! Det är jag som är Torsten...jag kommer också från Strövelstorp, men nu bor jag uppe i Piteå och här är det bäst! Det är väl klart att du kan blogga, vi är ju liksom uppfödda med det...Det har ju mamsen Pia sett till, eller hur?!! Ska bli kul få följa dej och se att du mår bra!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Psst... hej Flora, det är jag som är Stella och Doris mormor. Vad roligt det skall bli att följa dig oxå här på bloggen. Skit i vad matte säger, det är klart du kan blogga. Passa på när hon inte ser dig :-)
    Kraamar från Kulan

    SvaraRadera
  5. Flora en sak ska du lära dig....spelar ingen roll att du bara är barnet ännu....VI LAGOTTISAR är mycket smarta och lättlärda hundar, så att du kan blogga, NO BIG DEAL;) Sen lukter....du ska veta att hästskit är en mycket bra lukt, prova om du får tillfälle....daggmask är himla "gött" att rulla sig i och om Acke får bestämma all skit i skogen som luktar vilt.... Om jag -Primo får bestämma så föredrar jag fuktiga trasor i badrummet...dom tar man ut, lägger i sin bädd och kör värsta rullrejset i!! Ja du lilla vän, mycket har du att lära av oss andra "blogglagottisar" och andra....

    Matte hälsar och undrar ifall ngn av er , husse kanske är polack? Ja våran matte är ju det...ja henns föräldrar, matte är född här i sverige.
    Tjingeling lilla snuttan!

    SvaraRadera