torsdag 1 december 2011

En riktigt ruskig 1:a december

Glögg i espresso kopp fungerar utmärkt!


Idag är det ruskigt värre ute......det blåser och regnet piskar mot rutorna....o så mörkret.....
Stearinljusen går åt i himla fart....dags att ta en tur till Rusta igen och bunkra upp en ny omgång.
Igår tog jag en sväng till skogen beväpnad med sekatör handskar och påsar. Mossa plockar jag så långt in som jag vågar gå (det blir ju lite mörkt mellan granarna) och inte allt på ett ställe utan lite här och där för att det skall synas så lite som möjligt. Jag hittade en hel del nedfallna tallgrenar efter stormen som var häromdagen....det är vackert med tall.
Nu återstår en tur till torget för att komplettera med det material som inte går att plocka...lummer odyl....sen är det dags för KRANSBINDNING.
Det är så mörkt idag att det knappt går att fota något....jag får återkomma med bilder från kranseriet imorgon! Till helgen skall vi baka pepparkakor, min dotter och jag..så det är dags att sätta deg.
Tänd fler ljus och må gott i regnrusket!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar