lördag 3 december 2011

Rip off

Det är lite för mörkt att fotografera egentligen...... men nu har några fönster fått kransar.
Och några fler blir det nog inte i år.....först tog det en timme att rensa kransarna från fjolårets
torra "bös".....Jättesmart att stoppa undan dem utan att ta bort det först.....men det kändes så himla trist i Januari....men om möjligt var det Ännu tristare nu...... och så sticks det som attan när det är torrt!


Jag handlar nästan aldrig några nytillverkade saker......men nu gjorde jag ett undantag...
Har sneglat på plåthus ljuslyktor i ett par år....men tänkt att Nej, för dyrt och för nytt.
Nu i år gjorde jag en "total rip off", i en inredningsbutik här i Borås hade de gjort ett helt ljuvligt arrangemang i en stor antik jättevitrin.......ett helt sagolandskap med mossa, plåthus, glassvampar och små ugglor.....sååå fint. Så jag har gjort en egen minivariant...med små granar och massa mossa. Husen finns i alla möjliga varianter och går att variera...dessutom kan man ha dem året runt tycker jag (...fast inte med mossa och svampar då:-)).
Viktigt att tänka på!!! jag vattnar mossan varje dag, generöst.....tänk på brandrisken. Och husen blir jättevarma när det varit tända en stund...man får akta fingrarna.
Nu skall jag ta itu med maten...vongole står på menyn (och ett glas vin till kockan)!
Ha en härlig lördags kväll!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar