lördag 10 december 2011

Passpoaler

En hög med underbara tyger som nu skall förvandlas till kuddar...

Fler allt för mörka bilder......vilket oväder vi har haft idag (eller igår kanske jag skulle säga, det har passerat midnatt)...ett tag var jag rädd att fönsterglasen skulle tryckas in!
Jag har sagt det tidigare, det är jättesvårt för mig att hitta kuddar som jag verkligen gillar...dåliga material, fel färger, för mycket färger osv...... Så för ett tag sedan köpte jag de allra vackraste engelska tyger, i bomull/lin..... underbar färgskala, love them.
Sedan hände inget och sedan hände inget..... Men idag, när jag egentligen inte alls hade tid....så blev jag Jättesugen på att sy....kuddar....

Vilken tur att jag har lånat min mors symaskin......the one and only Husqvarna......jag kan trä den i sömnen, lukten av den är barndomsdoft av symaskins olja och varm metall ...... jag har sytt såå himla mycket med den här maskinen (mest dockkläder:-)), den är som en gammal mycket kär vän.

Passpoaler, helt nödvändigt......men inte helt enkelt när man aldrig gjort det tidigare. Bara att klippa till skråremsorna tar en smärre evighet.......
Nu kommer det skryt....jag fixade det på första försöket, utan att behöva sprätta någonting!!! Nåja nästa kudde jag syr lär väl gå åt fanders för att jag skrev så :-))

Ser ni!!!! Passpoaler!! Och det här är bara början, nu skall här produceras kuddar!!
Från att ha levt i ett "kuddlöst" hem skall här nu inom en snar framtid drälla av kuddar överallt, eller...jag skall i alla fall sy några till så det blir en helhet...

Nu skall jag gå och lägga mig..klockan är faktiskt 00.26

Ha en riktigt Härlig tredje advents helg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar