torsdag 1 oktober 2009

Inspiration var är du????





Det är många saker i livet som blir bäst om dom får ske när man känner sig inspirerad. En av dom är utformningen av layouten till en internet butik. Butiken ligger där och skvalpar, full med vackra varor, utsidan är dock inget att hurra för (läs, går inte att visa för någon). Nu skall här bara klämmas fram ett fantasi eggande unikt och makalöst, eller........nåja en snyggt och passande yttre, till denna butik.
Och var är inspirationen.... inte här i alla fall. Kanske är det tur att jag har vissa begränsningar kring hur den får se ut, annars skulle det aldrig bli klart. Imorgon vill jag ha SOL, för när vädret är grått så rullar mitt inre ihop sig som en snigel i ett skal.
I stora drag Vet jag hur det skall se ut, på något sätt har smyckena redan satt stilen. Men jag måste kunna få ner det på papper och förklara det för den person som skall frälsa mig i detta arbete. Varför är man inte född tjugo år senare och en riktig hacker...... eller hyfsat duktig på datorer i alla fall.
I går kom två snällingar från Söders stenhuggeri och slipade ner min stenskiva i köket, för hand! Ytan skymtar lite på min frukostbild. Jag var inte nöjd med ytan, den var för blank. Nu känns det bra, ytan skall få sin lyster utav otaliga bullbak är det tänkt. Min lilla köksbänk räckte verkligen inte till.
Ett par bilder på lilla Flo är jag tvungen att lägga med, söt som få...men varje dag är en viljornas kamp. Jag har kontaktat Blå stjärnan och dom kunde lugna mig angående pesten, normal försiktighet mot okända hundar är tillräckligt. Att jag tvingat vänner och bekanta till handtvätt innan dom fick hälsa på den lilla ängeln skrattade veterinären gott åt, och hoppades att jag hade några vänner kvar! Hmm ja, dom är ganska tåliga.....
En av bilderna är på dom sista dahliorna som jag ryckte av stunden innan frosten slog till. Nu är plantorna, som var överfyllda med knoppar, svarta och döda.
Jaha, så har torsdagen övergått i fredag...... det skall baskemej bli en riktigt produktiv jobb dag!
Sov gott alla vänner!

2 kommentarer:

  1. Va skönt att höra att det inte är någon större fara vad det gäller pesten, men man kan ju aldrig vara nog försiktig, man är ju så rädd om de små liven.
    Ja livet med Lagottovalpar är verkligen en viljornas kamp, envisa som få er de, tur att de är så söta och goa...

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Inspirationen kommer infinna sig....det gör den alltid, men kanske inte just när man behöver den;) Ska bli kul att få se när allt är färdigt....Ser att lillan sover exakt som Primo gjorde....med huvudet på vattenskålen:)

    Ha det gott!
    pussa lilla Flo från mig och mina grabbar!

    SvaraRadera