onsdag 24 mars 2010

Fröpåsedags!

Årets första mini penséer, vita och doftande


Små vaktelägg ger en liten antydning om Påsk......


Årets trädgårdsböcker...och så några fröpåsar.....mmm slow gardening, precis så är det...


Årets "påskris" hemma hos oss, de flesta äggen är gåsägg, lite större än vanliga hönsägg, målade med gouachefärger.


Här har det kommit lite gardiner på plats, äntligen!!


Idag var det åter vår i luften, efter gårdagens hemska regnande. Jag känner odlingslusten komma rinnande, trots att trädgården fortfarande är täckt med snö. Gjorde en hastig vända till en blomsteraffär och inhandlade vita penséer, dom doftar ljuvligt. När man borrar ner näsan i planteringen doftar det vår!! Några frö påsar slank ner matkassen, jag handlar fröer varje år, men det tyvärr sällan något av dem. Förra året regnade hela frö sådden bort...i år kanske vi har bättre tur med vädret......

Gåsäggen som jag målade förra året får komma till heders i år också......

Just nu har jag flera projekt på gång....jag syr "gardiner" till mina glasade skåp. I köket slipper man nu äntligen att se in i skafferiet, befriande att inte se röran av thé burkar och olivoljeflaskor. Linneskåpet i sovrummet har också fått en gardin och hallen är på gång, känner mig riktigt redig!
Bäst att passa på medan det känns kul......nu skall sovrummet målas om, och hallen och skänken, och soffan och den andra skänken o...... fast nu är det läggdags..
Sov så Gott!

3 kommentarer:

  1. Det var som tusan så redig du är, och vilken energi du har. I dag är det riktigt varmt, underbart. Nu kommer lusten att grilla riktigt gott kött och grönsaker.
    vårpussar

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint, jag blir inspirerad, men tyvärr så har jag tummen mitt i handen när det kommer till inredningsdetaljer!

    Ha det gott
    Kramar från oss i Sjömarken

    SvaraRadera
  3. Ha ha, bilden på din hund sittandes i trappan gör min dag! :) Elisabeth

    SvaraRadera