fredag 12 mars 2010

Vinter + kräksjuka = vinterkräksjuka


Jaha, så börjar man på darrande ben ta sig tillbaka till livet efter nästan en veckas bakslag. Hela familjen har tagit sig igenom Vinterkräksjukan! Utav alla (icke dödliga eller på riktigt allvarliga) sjukdomar är det denna jag fruktar mest. Jag lyckades med konststycket att sitta på toaletten och svimma, ramla handlöst i golvet, bita sönder kinden och skaffa mig en präktig blåtira. Ser ni någon smyga längs husväggarna iförd solglasögon trots mulet väder i Borås.......så är det troligtvis jag.

Alla fina blommor jag köpte i slutet på förra veckan har fått stå här och blomma utan att någon orkat titta på dem, trist blomliv.

Nu gäller det att hitta tråden igen, hur var det nu...visst var jag på ganska gott humör....innan. Just nu känner jag mest för en hästdos uppåt tjack av något slag...... kaffe är ju inte att tänka på.....jag längtar efter kaffe men samtidigt vänder det sig i magen. Fredagar brukar jag vilja ha bakelser, antingen Napoelon eller Budapest längd......ibland äter vi en och en halv var och så mår vi jätte illa och ångrar oss....dumt och barnsligt, det räcker med En!
Idag vet jag inte om jag orkar laga någon mat ens en gång....
Det lät inte så muntert det här, men det ska bli lite roligare bilder framöver. Jag samlar på en massa olika saker....jag tänkte fota lite av alla dessa och visa er.
Ha en riktigt skön fredags kväll!

3 kommentarer:

  1. Fy sjutton säger jag, stackars er. Jag håller med dig, det finns inget värre och äckligare än magsjuka, skall man sen slå halvt ihjäl sig så är måttet rågat. Ta det nu lugnt så skall du se att nästa helg blir bakelsehelg igen :-)

    SvaraRadera
  2. Oj då, inget roligt alls. Ska du kanske laga dej själv, kanske gipsa?
    Nä skojar bara. Krya på er allt vad ni kan
    pussar

    SvaraRadera
  3. Hej Cecilia. Jag är en av dina traderakunder. Blev nyfigen på din hemsida och block....ejjj hva det är snyggt och smakfult - stort nøje at titta på - har själv en hemsida och säljer liten svenska möbler och sådant...med utgångspunkt i vores skönna hus i Småland-kanske du har lyst til www.@svenskelopper.dk
    Månge vårhälsn. fron Annie - man blir riktig glad ved at titta på din block. (hoppas mit forsök på at skriva svensk går bra)

    SvaraRadera