måndag 22 mars 2010

Spöken överallt....och lite Påsk...

Ser det ähh... krystat ut...hihi skämt o sido...Flora kan sitta så här i långa stunder så det måste vara bekvämt......på det stora hela är trappan ett favorit tillhåll....god uppsikt över köket kanske....


Expert på att kasta och ta lyra.... hon hystar upp vanten, eller vad hon har, en halvmeter i luften och så fångar hon den....detta används mest för att försöka "fresta mig" att delta i leken.... Ett annat sätt är att lägga föremålet på golvet framför mig,.....typ -Varsågod matte....och när jag böjer mig för att ta tillbaka min vante/halsduk/sko så snappar hon blixtsnabbt upp den och försvinner i triumf...korkad långsam matte står lurad kvar,,,funkar jämt!


Heddas och Floras relation har utvecklats något.....fast Hedda är helt klart mest intresserad....
Puss puss på nosen


En lite Påsk kör i köksfönstret, sjunger för mig när jag diskar!


Idag har det varit riktigt "måndagsväder" grått och trist, överallt är det smutsigt grusigt och fullt med hundbajs....och ändå, det går inte att ta miste på, så är det vår på gång.
Vilken underbar lättnad när vägarna är snöfria och trädgården börjar titta fram ur det tjocka snötäcket. Jag har gått en kvällspromenad med min spökrädda hund.......risken är överhängande att man snubblar över henne som hon far kring benen på en, för att undkomma alla inbillade faror.
Och så testas det gränser....hon sätter sig eller lägger sig och blåvägrar att gå, ungefär en sådär 20 ggr varje promenad.......förbipasserande lägger huvudet på sne och flinar försmädligt....
-Vill hon inte gå, hunnen.....
-Hmm neej just det......vi pausar lite bara...hon har skadat tassen (typ för en halv evighet sedan, och det är läkt men....det vet ju inte du).......
-Du skall nog visa vem som bestämmer.......hon tror att det hon...
-Nejdå....hon vet att det är jag (vem försöker jag lura nu...)
-Jag tror att hon testar dig lite.....du får nog vara mer bestämd..
-(Suck), tusen tack för tipset.......det skall jag absolut försöka
Och så håller vi på......nästa gång skall jag nog säga, neej det är ingen idé...hon kommer nämligen från Strövelstorp......skåning du vet, henne sätter man sig inte på i första taget!

Sov gott alla kära vänner!!


4 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar trappbild!! Sen skrattar jag igenkännade till allt du skriver i dag, hundarna från Strövelstorp sätter man sig inte på, det tar den tid det tar, sen trillar poletten ner, men underbara det är dom!!

    Kramar från Sjömarken

    SvaraRadera
  2. Håller med, vilken härlig trappbild, det ser nästan mänskligt ut :-)
    Härligt inlägg, jag skrattar så jag tjuter när jag ser er framför mig, förlåt :-) för jag förstår att det inte är så roligt när du står där, men jag kan inte låta bli :-)

    SvaraRadera
  3. Vi i Skåne skrattar också. Så himla roligt och igenkännande. Det är bara att stå ut under lite fnissande. Trappsittandet ser väldigt bekant ut.
    fnisspussar

    SvaraRadera
  4. Hihi! Sicken sötnos hon är, Flora! Kul att kika in i din blogg!
    Hälsningar Leia & Mia

    SvaraRadera