fredag 24 september 2010

Lite av varje en fredagskväll.......

Hattar...visst är det fascinerande...man vill så gärna prova dem..... det är vackert med hatt, men vem sjutton vågar bära hatt idag? Avril passar i de flesta modeller, men denna blågrå skulle kunna vara årsbarn med henne, sekelskiftet 18-1900.


Så här romantisk skulle man vara på 1950-talet....... tänk getingmidja och vidd i kjolen,suck.


Jag har samlat på mig en hel del hattprydnader under årens lopp, fjädrar toppar definitivt ligan. Jag älskar fjädrar!


Infärgad och klippt som ett litet konstverk är denna i Art deco stil, ibland tänker jag att vi blir tristare och tristare för varje årtionde.........dags för lite fjädrar kanske?


Kan inte låta bli att visa mina dahlior, nu klipper jag generöst, knoppar sparas inte längre för snart kommer nattfrosten och då är kalaset över!!!

Nu önskar jag er en skön kväll och en riktigt härlig helg!
Kram!

2 kommentarer:

  1. Ja, varför inte en hatt. Något att dölja sitt risiga hår med så man ser chick ut. Vackra blommor.
    pussar

    SvaraRadera
  2. Å, hvilke fine hatter! Synd vi ikke bruker det lenger... mye var vakrere før, detaljer og nøysomhet! Nydelig blogg!

    SvaraRadera