onsdag 1 september 2010

Sommar resumé....

Morgnar med vått gräs och dimma, dagar med hög klar luft och äppeldoft. Fjärilar som kretsar kring dom stökiga utblommade rabatterna. Äppelträden måste stöttas upp, grenarna hänger tunga av frukt. Buketter med dahlior i snart varenda rum...........Det är höst.... jag har alltid älskat hösten, men för varje år jag blir äldre känner jag hur jag spjärnar emot....inte än....snälla, lite sommar till.........
Idag är det 14 år sedan min man och jag förlovade oss....fjorton år!!!! Var har dom tagit vägen?

Här kommer lite bilder från sommaren som gått, och sedan är det dags för höstuppstart!

Frida Kahlo känsla får jag av dessa blommor, färgstarka zinnior och en blekgul tagetes.


Celebert besök fick vi i början av sommaren av Strövelstorparna, Floras mormor Liquritza och så härliga brorsan Aldo som är förvillande lik Flora. Sötnosar, och så härliga Pia och Håkan och medföljande Lotta (matte till Stella och Doris)......men dom ville inte vara med på bild :-)) ???


Broder Aldo, en riktigt stilig kille!!


Rosor när dom är som bäst!!! Buketten fick jag av en väninna som skulle resa bort, hon repade av allt blommande i trädgården och gav till mig! Tack söta Annika! Vi njöt länge!


Min superbegåvade svägerska Ludmila, hon är konstnär och ställer ut mest över hela världen. Hon målar fantastiska tavlor och bor med sin familj i Tidan. Besök gärna galleriet om ni har möjlighet....annars har hon en hemsida, www.ludmilapawlowska.se som är värd ett besök! Och så min vackra dotter förstås.


Första skörden....i början av sommaren....då allt var värdefullt. Nu hinner jag knappt plocka av blommorna, så fort slår dom ut.


Min kära man tar ett sista dopp i regnet, vi hade badat bastu innan så det var inte så kallt som det ser ut :-))


En ny hobby som vi lade oss till med i somras, måla mandalas när det regnar. Vi använde akvarellfärger för att kunna få vilken nyans som helst, men det går bra med vanliga färgpennor också så klart. Här sitter i i verandan på Boön....kan vara badpaus i regnet, eftersom alla lämnat bordet......

Soliga dagar med humlesurr och fjärilsfladder. Bakom sjöboden breder sig en strandäng ut, här surrar det ständigt av humlor och stora syrsor filar fram sina sånger.


Familjens kvinnor samlade. Vi gjorde en utflykt till vår barndoms Bräkne Hoby, där mor är uppvuxen. Tungt av nostalgi, vägarna har vi traskat fler gånger än jag kan räkna till, alla årstider, så vackert så vackert!!! Jag längtar efter röda stugor och ängar med kor...... och den där speciella doften som bara finns på landet, varmt torrt gräs och djur.
Jag vill genast ha en ny sommar, men det går ju inte. Nu får vi snällt vänta ett år på nästa gång.
Kram på er! Och Välkomna tillbaka, ni som hittade hit!

3 kommentarer:

  1. Hej.Vilka fina bilder o vad bra du skriver! Använder för första ggr min alldeles egna dator,jättekul!Ser fram emot att följa ditt arbete .kram från ulle

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Lycka till med den "egna datorn"
    Vi ses snart :-))

    SvaraRadera
  3. Men där är ni ju!! Som vi har saknat er :-)

    Nu får vi allt höras någon dag för en liten tjejdejt!!

    Kram på er!!

    SvaraRadera