torsdag 15 oktober 2009

Ja, inte bor man i sydfrankrike precis......




Nu är hösten definitivt här, det går inte att låtsas längre. Jag kan konstatera att jag inte hann gå i flipflops med fladdrande kjolar så värst många dagar i år heller. Jag längtar redan till våren... och ljuset....måste vara åldern eller nåt....När jag yngre tänkte jag inte så mycket på årstiderna. Men det är klart, då hade man inte fem miljoner krukor med pelargoner, olivträd, apelsinträd, agave och annat som måste vinterförvaras någonstans.....helst svalt och ljust??! För att inte tala om den växande samlingen med dahlia knölar som skall trollas in i något hörn, mörkt och svalt..jojo, dom har krav!!!
Och alla trädgårdsmöbler och pryttlar som skall få plats.....
-har du ringt vitrysslandhjälpen? frågar min man för 84:e gången...... garaget härbärgerar nämligen en mindre loppis, när jag tänker efter så gjorde den det hela förra vintern, till följd att bilen stod på uppfarten och måste skrapas varje gång man skall ha den.... så skall vi inte ha det i år, nejnej.....jag skall ringa imorgon!

Lägger med en bild på mina allra sista rosor, dom doftar ljuvligt. Det är en härdig remonterande hybrid av New dawn. Tänk att man alltid uppskattar de första och de sista blommorna allra mest.
Ett axplock från butiken.....halsbandet med det gröna hänget är en av mina favoriter. Det ser ut som ett stort frö, pärlan är jugend och jag hittade tyvärr bara en handfull av dessa, men de kommer att finnas i butiken tillsammans med silver halsbanden som är en annan storfavorit hos mig just nu!
En riktigt god natt önskar jag er alla Kära vänner!

1 kommentar:

  1. Vilka underbart vackra ting du omger dej med. Hur hinner du med allt? Det är nog rätt ok att kunna ha bilen i garagen, så glöm nu inte att ringa, haha.
    pussar

    SvaraRadera