fredag 20 november 2009

Det blev en haj?

Närbild på hajen!

Suck, skrivbord, det är vad jag önskar mig julklapp!

Karamelliga armband i silver och halvädelstenar.

Berlockarmbanden i vintage pärlor med antika silver hängen, ligger mig nära om hjärtat. Här i rosa och grönt, men finns i en massa andra färger och former.


Vilka dagar av mörker!!! Och blött, det märks extra tydligt när en liten kissande valp vill ut och in hela dagarna. Idag när solen sken för första gången på......ja, jag vet inte när.... så passade jag på att fota till butiken. Jag skall mata in lite fler produkter i helgen, tyvärr får jag skjuta på öppnandet till nästa vecka.
Vårt lilla monster, Flora har en förkärlek för att bitas, hon hänger oss i byxorna, i jackorna i halsdukarna. Hon gnager på våra fötter, försöker bita våra händer osv.... tyckte nog att det gjorde lite extra ont när hon bet mig idag.......Tittade henne i munnen, och, vad ser jag.....dubbla rader med tänder!! Tacka sjutton att det gör ont att bli biten, hon ser ut som en haj i käften! Lilla monster, jag hoppas verkligen att mjölktänderna ramlar bort ändå, så vi inte behöver gå till veterinären. Någon som har erfarenhet av detta?

Jag lägger med några arbetsbilder, den röriga bilden visar den krassa ostylade sanningen om hur det ser ut när jag tillverkar smyckena. Vi har ännu inte fixat någon permanent arbetsplats, vilket gör att jag flyttar runt i huset med olika askar och lådor. Meningen är att det skall bli en arbetsplats i sovrummet (som egentligen är två rum, vi tog bort en vägg). Jag skall visa er när det projektet tar fart, måste bara bestämma hur det skall se ut och fungera först. Ikväll skall jag försöka komma i säng i tid...morgondagen är fullbokad!
En riktigt God Natt alla kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Himmel vilka fina armband. Så nu börjar skapandet ta fart ser vi.
    Rackla på Floras valptänder så dom lossnar. Låt henne få hårda ben att gnaga på. räcker inte det så ring mej.
    Trevlig helg och kramar

    SvaraRadera
  2. Flora verkar vara som Stella när hon var valp, jag kunde inte gå en meter utan ha henne hängande i byxbenen, vet inte hur många små hajhål jag hade i kläderna.. Doris däremot har aldrig bitit i något, det är konstig att de kan vara så olika..

    Du kan nå mig på 0702-231663 så kan vi se om vi kan få ihop en "lekdejt"

    Kramar

    SvaraRadera