söndag 29 november 2009

Första advent, redan!

Advents stjärna och änglavingar.... och mörker mitt på dan!


Ena halvan av två par vaser jag köpte för många år sedan, skall ha tillhört prinsessan Dagmar av Danmark för länge sedan? Rosorna är randiga!! Syns det? kunde inte motstå dem!


Ett loppis fynd av många, i bland har vi haft blomhuvuden flytande runt ekorren, men nu passar det bra med nötter.


Kransbinderi på gång, är den lagom, eller några kvistar till.......


Ett av tre fönster som än så länge har fått krans.


Så var det redan första advent. Funderar på vilket "pynt" som skall fram eller inte....... kommer fram till att Julstjärnan var ok. Sen var det stop.....Grönt och stearinljus, men det känner jag ju alltid för? Ha inhandlat en massa grönt och håller på med kransar. Under gårdagen fixades fönsterkransarna, som har varit ett stående inslag några år nu. Jag vill ha dom spröda och rufsiga, "jugendaktiga". Hyacinter är ett absolut måste...... har börjat med blå, dom doftar nästan mest. Jag skulle kunna stå en hel dag med näsan inborrad i en hyacint, doften är berusande! I kväll skall jag och dottern plocka fram julkrubban, en eftergift från min sida..... men den är ju ganska charmig. Jag fick köpa en julkrubba från en arbetskamrat, som fått den av sin far på 50-talet. Jag skall visa en bild lite senare. En liten ekorre att ha nötter i inhandlad på loppis. Änglavingarna från någon katolsk procession fick komma ner i köket.....sen känner jag att det börjar kännas rörigt. Jag känner för rena golv och fönster...kan man fixa någon form av abonnemang på det så är jag spekulant........det skulle känts väldigt "juligt". Imorgon skall jag fixa dörrkransen.
Ha en riktigt skön kväll!!

1 kommentar:

  1. Oj oj oj, så mysigt och stilrent du gör det i huset. Här blir det inget gjort. Vet inte var min enerig har blivit av. Men den kommer kanske snart
    pussar

    SvaraRadera