tisdag 24 november 2009

Snart advent.....


Dags att börja inventera julpyntet. Inser att jag måste tänka om när det gäller julgranen i år. I vanliga fall är den tung av antika glaskulor, jag har samlat i många år. Hur löser man det med en liten smygande hårig marodör? Jag har ingen lust att utsätta varken pyntet eller Flora för en situation där det regnar glaskulor över golvet. Neej, i år blir det nog bara ljus i granen, kanske lite papperspynt. Får hitta andra sätt att njuta av mina sparade skatter. Lägger med en liten bild på några av äldsta pappers pynten, smäll karamellerna innehåller fortfarande karamellen som gjordes i början av 1900-talet. Smakar nog inget vidare vid det här laget. Skört och vackert, nu får man njuta av dem i en månad innan man stoppar undan dem igen.
Ha en skön kväll alla kära vänner

Saved treasures to enjoy, safely tucked away under glas. This year there will be no antique glasdecorations in the tree, since we have dangerous puppy Flora in the house! Have to find other ways to enjoy them......
I wish a nice evening to all friends around the world.

1 kommentar:

  1. Det är kanske ingen idé att sätta dom fina kulorna i granen. Vi har aldrig haft problem med att valparna har snott dom. Men vi har ju inga antika fina kulor. Smällkarameller med innehåll är väldigt lockande kan jag tro.
    pussar

    SvaraRadera