tisdag 3 november 2009

A few of my favourite things


Favoriter, saker som förgyller vardagen. Och som man blir glad av.......jag tänkte visa lite av mina favorit prylar. Först ut är en bild på några av mina älskade cafe au lait skålar.
Ja, jag dricker kaffe ur dom, dagligen (jag är ett kaffe monster av rang), men jag använder dem till en massa annat också. Dom får agera kruka till kryddor, ljushållare, tvålkopp, godisskål (och till annat tilltugg....), numera även hundskål ibland (när lillan skall ha sin yougurt).....fast då tar jag inte den sköraste favoriten :-)
Framförallt förmiddagskaffet skall drickas ur "skål" för att smaka extra bra.
Och visst är vitt porslin vackert......men det är omöjligt för mig att hålla allt vitt, det finns alltför många vackra färger som lockar.............
Godnatt till er alla!

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra skålar, förstår att du är förtjust i dom. Här behövs det stadiga muggar med öra på. Rätt som det är har man ett hunhuvud som buffar upp ens arm, och vips är det kaffe överallt. Ja detta hundliv.... det är alldeles underbart
    pussar i massor

    SvaraRadera
  2. Så fina skålar, vilken lyx hon har Flora, sådana får aldrig vi äta ur...

    Nu tycker jag att det är dags för mig att få träffa Flora, jag behöver lite egna kompisar, inte bara Stellas gamlingar...

    Ha en underbar helg, jag ska visst iväg och stå i Svenljunga jag, matte börjar bli nervös...

    Kramar

    SvaraRadera