torsdag 12 november 2009

My beading heart

Leveranser, mestadels japanska pärlor. Mmmm

Tillverkning av askar i nya storlekar pågår ständigt.


Squiggly wiggly, förkärlek för organiska skruvade former.....

Färgkombination för nytt armband......Får se hur dessa skall länkas.....

Har utlovat arbets relaterade bilder....så här kommer några. Har fått lite nya leveranser på vintage och antika pärlor dom sista veckorna. Färgerna är fantastiska och jag har svårt att välja någon favorit.....När jag började göra smycken med gamla pärlor bestämde jag (ivrigt påhejad av min dotter ) att vi skulle behålla en utav varje modell..... dels som referens bakåt, men också av rent egoistiska själ..."vill ha". Det går inte längre....dels händer det ganska ofta, att jag bara får tag på pärlor till ett armband, och om jag har tur, några reservpärlor. Dels blir det för kostsamt, pärlorna är för dyra för att jag skall kunna sitta och "gömma" dom till mig själv. Vad göra...? Häromdagen kom jag på en lösning....jag plockar ihop några kombinationer som passar ihop och gör några armband med "en pärla av varje sort". På så sätt kan jag ha ett armband med många favoriter........ tror att detta kan bli så pass lyckat att några kombinationsarmband hamnar i butiken.
Som jag för övrigt skall redigera texter till, i eftermiddag.
Ha en fortsatt skön dag!!!!

2 kommentarer:

  1. Nu börjar det hända saker. Vilket underbart jobb du har. Vill se alla dina alster snart.
    pussar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så roligt att du hittade till mig, för då hittade ju jag till dig.... vilken underbar blogg du har, så vackra bilder.
    Så har du en Lagotto också, vi var på god väg att skaffa en sådan innan vi bestämde oss för cocker. Dom är så söta och lilla Flora är ju alldeles bedårande. Vet egentligen inte
    varför det inte blev den rasen, men det är väl inte för sent ännu hoppas jag.
    Så roligt att du ska öppna en butik, det är härligt att få hålla på med vackra saker och ännu roligare om man får en respons på det man gör. Lycka till!
    Hoppas vi hörs snart igen.
    //lisamaja

    SvaraRadera