fredag 4 juni 2010

Hur man tigger vid bordet! Endast för hundar obs!

Hej min Kära Hundvänner, här kommer en uppmaning till er alla! Trots alla fina hundkurser vi går på så måste vi komma ihåg att vi är först och främst Människans bästa vän och Bör bli behandlade därefter. Risken är att vi blir små väldrillade mähän och då skulle det ju bli så trist så trist för våra ägare. Därför har jag satt ihop en kort instruktion för Hur Du kan förbättra ditt tiggande vid matbordet!
Börja med att se oemotståndligt söt och timid ut, typ ovan bild. Minen skall gärna visa: åhh här sitter jag liten och hungrig och snäll och älskansvärd.......


Sedan kan du gå vidare med att smälla till Husse/Matte med tassen om dom av en händelse inte observerat dig! Vilket kan vara fallet om du inte brukar tigga!


Titta uppfordrande på den du tigger av, gärna med tassen snyggt höjd, eftersom detta ger extra pluspoäng i människovärlden..... Hallå!!! Du har väl inte glömt att du har en HUUND! En som du skall dela allt med i vått och torrt! I ur och skur, i moll och dur!!! Jag vill också ha!!!


Om du har en lättpåverkad ägare bör detta räcka för utdelning, annars kan du behöva slå upprepade gånger med tassen, tills de fattar. Nu delar ni en för dig, och en för mig....



Efter maten passar det bra med lite stretch, för att hålla sig i form......Yoga kallas det!
Jaa, det var allt för idag, nu måste jag gå ut och skälla på grannen och i kväll skall jag åka hem till min mattes föräldrahem. Där finns det en cocker dam som heter Bella, hon gillar inte mig något vidare så jag får sätta in en charmoffensiv på henne! Förra gången vi var på besök så skällde hon på mig Jättemycket, jag som är så snäll och bara ville Låna lite grejor av henne.......hennes matte, hennes husse, hennes mat, hennes trädgård.Hon är inte så van vid att dela med sig......men jag lånar gärna hennes matte lite för hon går runt med kyckling i fickorna och det bara drösslar av godsaker omkring henne...TREVLIGT!

Ha en GOD HELG alla kompisar,öva duktigt nu, det är ju grillväder uteXXXXXX

4 kommentarer:

  1. Jädrans bra tigglektion. Tror nog att du snart är klar för studenten.
    pussar

    SvaraRadera
  2. Va duktig du är, fullfjädrad tiggerska enligt oss, och så söt att ingen någonsin kommer kunna motstå dig!!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Japp det där klarar du bra, det bästa är att se riktigt lidande ut så dom får dåligt samvete :-) jag är ganska bra på det jag med om jag får säga det själv

    SvaraRadera
  4. Bältessele är bra, men tyvärr så blir det fruktansvärt smutsigt inne i bilen så vi föredrar nog bur bak i bilen.
    Ska ni ha sele så finns de dem som är krocktestade, ganska dyra men bra säkerhet!

    Kramar

    SvaraRadera