onsdag 23 juni 2010

Junimagnolian blommar fortfarande.......det är nog den vackraste magnolian av alla........


Baktrappan från vår terrass, här har jag samlat en del av mina medelhavsväxter, det verkar som citrusväxterna trivs bättre i lite skuggigt än i stekande sol......lite konstigt tycker jag, men bladen blir vackrare i skuggan.

En liten nallebjörn bland alla blommorna, jag trodde att jag skulle få glömma trädgård när vi skaffade lilla Flora, med sitt grävande. Men hon är jätteduktig! Inget springande i rabatterna så fort plantorna kommit upp, hon håller sig till gångarna mellan!


Den franska trädpionen, fullt utslagen, synd att allt går så fort när det väl har börjat blomma....
Nästa pion för blomning, "Coral charm", också den inhandlad i Annelund hos Herman Krupke, en av våra svenska pion experter. Åk dit om ni har möjlighet, det är helt underbart med stora fält fyllda av pioner. Men vill ni handla så får ni beställa och återkomma till hösten, för han håller hårt på att pioner skall planteras på hösten och ingen annan period!

Nu packar vi för att åka ner till mina föräldrars sommarställe i Blekinge skärgården, jag tar med mig kameran så skall ni få se lite bilder när vi kommer tillbaka!

Ha en Underbar Midsommar, vi håller tummarna för solsken!!
Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar