fredag 18 juni 2010

Vad naturen kan ge........

Ren och skär njutning...att ta saxen och ge sig ut på kvällspromenad....dottern och jag kom hem med denna bukett häromkvällen..... så vackert, doftande och helt gratis :-))


Min andra trädpion, Chromatella heter den, namnet kommer som ni ser av den kromgula färgen.....den är magnifik, och den dofta ljuuvligt!!


Förr var jag snål med mina blommor...nändes knappt plocka....men det är ju detta man har längtat efter hela vintern......numera tar jag saxen och klipper som jag vill, aklejor har jag överallt, det gör ingen skillnad att jag tar in lite...... det svarta är en sammets iris blommar kort och intensivt......och sprider sig! Och så längst fram, min mest älskade trädpion.


Det blir inte vackrare än så här! Jag älskar Juni!!!


Nu skall jag vispa vaniljsås till rabarberpajen! Ha en riktigt skön fredagskväll!!!
KRAM

1 kommentar:

  1. Det är allt något speciellt med juni, vare sej det regnar eller är sol. Himelens vackra blomster. När får vi se gullevoffsingen på bild?
    pussar

    SvaraRadera