måndag 7 december 2009

Adjö min lilla vän


Idag har det varit en jobbig jävla skitdag. Det började igår, då upptäckte jag blod i min lilla Puttefnasks bur. Ringde till Blå stjärnan och fick en tid till idag. Halv tolv var jag hos veterinären och dom sa inflammation i njurarna eller en urinsten. Jag trodde att vi skulle få antibiotika och åka hem. Efter röntgen och undersökningar kom dom fram till att han hade en sten i alla fall. Han måste haft jätte ont!!! Han var så snäll och duktig men jag kunde inte utsätta honom för en bukoperation, ovanpå kastreringen som gjordes för en och en halv månad sedan. Det är svårt att operera så små djur som marsvin, dom andra två fick komplikationer och fick avlivas till slut ialla fall. Så jag tog beslutet att låta honom dö (somna in är bara en förskönande omskrivning). Det är så grymt...han var så snäll, liten, lurvig, och så fin. Varför skaffar man djur???? Nu sitter jag här och gråter igen, och säger aldrig mer, inga fler (än dom jag har kvar då). Imorgon skall jag begrava honom under äppelträdet bredvid Malte och Muffins. Tack lilla Puttefnask för den tid vi fick ha dig hos oss XXXXXXXX

2 kommentarer:

  1. Så himla tragiskt. Vi känner med er i eran sorg. Vad ska man säga mer när en älskad gosing inte längre är med er. Varma kramar från oss.

    SvaraRadera
  2. Vad ledsamt. Det är tråkigt när man mister sina små vänner, men det är ju så här i livet tyvärr...
    Du får pussa på lilla Flora och få lite tröst
    Kramar
    Kulan

    SvaraRadera