torsdag 3 december 2009

Nattprat


Lite nattprat bara.....Önskar att vi skulle fått behålla sista dagarnas väder..suck. I morse när jag släppte ut Flora för morgonkissen var himlen rosa.... mer sånt.
Det luktar Jul i huset, en kvardröjande doft av clementiner, lussekatter och hyacinter..... I år när vi för ovanlighetens skull bestämt att fira Jul hemma och inte hos mina föräldrar, så skall vi ha en "riktig" gran. Vi brukar köpa ädelgran, för de barrar inte, och så är de så fina i formen. Men jag har saknar doften. När man tassar ner på morgonen och vrider på belysningen, och så doftar det skog!!! Härligt.
Mina Maria statyer har levt en tynande tillvaro sista åren, kunde inte få nog för några år sedan, men sen falnade intresset. Nu till Jul känns dom roliga igen, och får vara lite i centrum.......
Godnatt alla och Sov gott!

1 kommentar:

  1. Var kan man hitta sådana Mariastatyer? Jag letade när vi var i Bukarest, men hittade ingen. Den staden är ju bara så himla stor, dessutom var vi upptagna av ett bröllop i dagarna tre. Tack för tipset om det nya som ska öppna i min lilla stad. Tänk att jag inte har sett något om det.Ska minsann besöka den.
    nattispussar

    SvaraRadera