lördag 12 december 2009

Hustomten

My favourite Santa is not red but green. I brought him home from a business trip to Lithuania


Helg igen! Är det någon mer än jag som på allvar funderat på om tiden är "ur led"? Tänk om allt vårt överdrivna nyttjande av naturresurser har rubbat balansen i tiden. När till och med små barn säger - oj så fort tiden går..... kan det vara så att vi fått tiden att snurra fortare? Eller är det bara så att vi alla vill hinna med mer och mer...har större krav på vad vi vill ha ut av vardagen? I morgon är det Lucia, snart är det dags att ta in granen, hmm snart dags att packa ner pyntet igen....var det någon vits med att ta fram det? Neej, jag skojar lite...... tror jag......
Tomtar har vi inte så många här hemma, min favorit köpte jag i Litauen för några år sedan. En antik affär full med allsköns bråte, inte sorterat och noggrant utvalt utan allt möjligt och omöjligt huller om buller. Snön föll utanför och det var snart Jul...där stod han och glänste genom dammet...gammal och lite naggad i kanten. Så fick han följa med hem till Sverige och bli vår "hustomte".
En härlig Lucia önskar jag er alla, Kram!



1 kommentar:

  1. Lite sent men trevlig lucia till er också. Hoppas tomtefar trivs hos er.
    Kramar

    SvaraRadera