onsdag 9 december 2009

Antique Christmas decorations


Idag har vi varit på Lucia firande i dotterns skola. Trevligt och stämningsfullt, tyvärr blir det inga bilder här på bloggen. Dels blev bilderna mörka och otydliga, och dels känns det fel att lägga ut bilder där andras barn är med. Istället tänkte jag visa ett axplock ur min samling av antika julgransprydnader. De här kan absolut kvala in under kategorin "favourite things". I år har jag ju bestämt att granen får bli naken, nåja lite ljus naturligtvis. Så jag har valt ut några av favoriterna och lagt dem på ett fat för att få njuta lite i alla fall.

Jag kommer av och till att lägga lite engelsk text under ordinarie. Jag har fått lite besökare från andra delar av världen och vill gärna att dom skall få känna att dom är delaktiga och välkomna.
Godnatt kära vänner!

On the picture you will find a "top pick" among my antique christmas decorations. This year I have decided to keep the christmas tree plain with only light in it (since we have a playfull puppy in the house). To still be able to enjoy some of my collection, I have made a selection and displayed on a plate.
Goodnight my friends

1 kommentar:

  1. Så din gran ska vara naken i år. Du som har så ljuvliga saker att hänga i den. Våran gran ska ha massor av röda kulor. Det blir så varje år. Bara inte Aldo tycker det blir ett bra kisseträd.
    pussar

    SvaraRadera