tisdag 22 december 2009

Lugnt och skönt före Jul.

Julbuketten doftar av mimosa, jag älskar den doften, tänk att stå under ett blommande mimosa träd!!


Oknytt i köks skåpet, julängel eller en lite jul djävul?


Snö snö snö, och granen på plats. Pyssel med kakbak och godis, vi gör inte många knop här hemma.......men lite lagom sådär..... Tittar på Ernst julpyssel på TV och fnissar åt hans dekorerande, jag gillar att titta på när andra pysslar. Bäst är Leilas kakbak, hela programmet inklusive Leila är som en härlig konfekt som man vill sätta tänderna i. Trilla köttbullar behöver jag inte längre göra ensam, en trogen följeslagare kavar efter på golvet nedanför spisen....kanske trillar några ner? Japp, det gör det........börjar hon bli lite rund eller..... Inhandlandet av gran var en historia för sig i år.... vi som brukar handla gran vid Lucia väntade i år. När det väl var dags var det bara skrapet kvar, i alla fall om man vill ha den perfekta Kalle anka granen...... Vi hittade en med två, nej, tre toppar, mannen tyckte inte om den...men jag tycker den är fin. Flora har inte rört den, men i år låter vi den vara ren med bara ljus i alla fall, lite vilsamt tycker jag. Ha en riktigt skön kväll alla kära läsare och vänner, Kram!

2 kommentarer:

  1. Det låter som ni har det väldigt vilsamt så här dagarna före tomtebesöket. Eller är det skenet som bedrar? Härlig bukett, andas lite vår. Den där granen vill jag allt se. Sa du tre toppar? Våran ska få komma in i morgon och bli klädd. det är alltid Håkan som sköter den saken och vovvarna förståss. Glöm inte att berätta vad ni har för mat på erat julbord. Något speciellt från Polen kanske? Jag älskar att blanda olika specialitéer.
    julpussar

    SvaraRadera
  2. Tassar bara in och önskar er en riktigt GOD JUL
    Snöpussar från Elliot

    SvaraRadera