tisdag 19 januari 2010

Brodera mera...

Lagom pilligt mönster, med (tror jag) hundar.......


Det tog en stund att rita av mönstret, det hade aldrig gått med en gammal kamera där man inte kunde förstora upp detaljer och komma närmre motivet.


En blöt Flora, med en smal liten nos.......resten var dock inte fullt så smalt......hmmm inte bara matte som blivit rund om rumpan av allt "julmys".....mindre korv till Flora och mindre bullar till matte.


Nu börjar jag vänja mig vid vinter!!! Den värsta kylan har gett vika och termometern visar behagliga -2,5......lagom tycker jag. Snön hjälper till med ljuset, trots grå dagar så känns det ganska ljust ute.
Att ha någon form av handarbete på gång förgyller vardagen..... i somras var vi på grekiska ön Naxos och besökte stadens museum. En gammal borg full med antika prylar som tillhört familjen som bott där. Bland annat såg jag en så vacker broderad kudde, som jag fotade Mycket noggrant. När vi kom hem tecknade jag av mönstret på rutpapper. Säkert har jag missat någon liten detalj, men på det stora hela tror jag att mitt mönster ser ut som originalet. Nu broderar jag på mitt kuddfodral på kvällarna, har ännu inte bestämt vilka färger jag skall använda....själva mönstret broderas i svart, sedan skall botten fyllas runt om. Får se om den blir färdig någon gång........
Nybadad vovsing har vi också, hon stod väldigt snällt i badkaret och verkade njuta av det varma vattnet. Men några klor får jag inte klippa längre, så nu kör vi "fotmassage" varje kväll för att vänja henne vid att vi tar på tassarna.
Ha en skön kväll alla bloggvänner!

2 kommentarer:

  1. Du är bara för smart. Jag har gjort något liknande en gång för väldigt länge sedan. Hurra för oss.
    En söt liten blöt Flo, hurra för henne också.
    blötpussar

    SvaraRadera
  2. Jag hörde att du varit ute och busat med Doris och Stella idag, då blev jag lite avis att jag inte var med, men vi kan väl träffas en annan gång
    Elliot

    SvaraRadera